Sponsorig

Większość wydarzeń sportowych i artystycznych wymaga ogromnych nakładów finansowych. Aby umożliwić ich organizację niejednokrotnie konieczne jest pozyskanie dodatkowego dofinansowania. Skąd jednak można taką pomoc otrzymać? Można oczywiście zwrócić się po pomoc do banków, jednakże często zdarzają się odmowy, a poza tym pożyczone pieniądze trzeba w niedługim czasie zwrócić. Dlatego też w ostatnich latach bardzo popularne staje się pozyskiwanie funduszy od różnych firm. Duże korporacje, dysponujące zwykle pewną kwotą na wspieranie innych instytucji bardzo chętnie udzielają swojego wsparcia. Przynosi im to oczywiście spore korzyści, gdyż logo firmy sponsorującej dane wydarzenie zawsze jest umieszczane łącznie z logiem organizowanego przedsięwzięcia. Stanowi to swoistą formę reklamy oraz przedstawia daną firmę w bardzo korzystnym świetle. Taki rodzaj marketingu jest połączony z korzyściami dla obu stron.

Instytucja organizująca koncert czy zawody dostaje kapitał dzięki któremu jest możliwe jego przeprowadzenie, natomiast firma sponsorująca jest w ciągu tego wydarzenia silnie promowana i może zostać zauważona przez większą ilość potencjalnych konsumentów.

Jak pokazują badania, najchętniej firmy wspierają inicjatywy dobroczynne. Poprawia to ich wizerunek oraz sprawia że są lepiej postrzegane przez społeczeństwo.

Niemal równie chętnie firmy sponsorują wydarzenia międzynarodowe, co daje im szanse na zaprezentowanie się nie tylko w kraju, ale też zagranicą, co w przyszłości może umożliwić im ekspansję na rynki innych państw.

boxmarket.eu/pl/kartony_klapowe-k,279.html

Sponsorig